Ebben az évadban történt / 2017-18.

Az évad zárása kicsit olyan, mint a születésnap, vagy a szilveszter: jó alkalom arra, hogy kicsit megálljunk és számot vessünk. Hát én is átgondoltam, mi minden történt az elmúlt évben, ki mindenkinek vagyok hálás és hogy hogy szeretnék továbbmenni.

Tavaly, augusztus utolsó napjaiban, miután több hónapon át izzadtam a majd' 40 fokos padlásszobánkban - ahol a gyakorlóm van - hogy bebizonyítsam azt, amiben annyira hittem, hogy el lehet játszani Chopin Fantázia impromptüjét fagotton (mert ez volt az a darab, amihez a legnagyobb hit kellett még a részemről is...), a csodálatos akkusztikájú BMC-ben felvehettem életem első teljes szólólemezét, amiért nagy köszönettel tartozom elsősorban a BMC megálmodójának és igazgatójának, Gőz Lászlónak.

A lemez főszereplői a felvétel előtt balról jobbra: Szabó Viktor hangmérnök, jómagam és kisfiam,
Dvorák Zsuzsa zenei rendező és Bábel Klára hárfaművész

Csak a vágás során harmincvalahány órát eltöltöttem azzal, hogy a rólam készült felvételeket hallgatom. Aztán jött a keverés, amit végül háromszor csináltunk meg (összességében csak az ezzel töltött idő kijön 24 órára). Soha életemben nem gondoltam volna, hogy ennyi időt el lehet tölteni utómunkával. Köszönettel tartozom a zenei rendezésért, vágásért és a türelemért (mert kellett hozzám) Dvorák Zsuzsának.

Az egyik kedvenc részem azonban a lemezkészítés kapcsán mégiscsak a borítótervek nézegetése és elbírálása volt. Az első minták kézhezvételekor hirtelen olyan kézzelfogható lett az egész. Nagy köszönet a rengeteg angol fordításért, a szövegek formázásáért, a zseniális borítóötletért (amit annyira lelkesítően adott elő egyik bevásárlásunk alkalmával) az én drága szeretett férjemnek.
Borítótervek: Andjela Vujic

Végül januárra lett egy lemezem, amit most a Széna téren is árulnak, de azt is elintéztem, hogy a Földön bárhonnan akár online is megvásárolható legyen pár kattintással. A megjelenéshez szerveztem bemutató koncertet is, amit az NKA is méltónak tartott arra, hogy támogason. Ennek a koncertnek nem csak szólistája, de moderátora is voltam. Nagyon hálás vagyok a rengeteg közreműködőnek és mindazoknak, akik ott voltak, mert nem nagy túlzás, ha azt mondom, hogy még a csillárról is lógtak, és fantasztikus érzés volt ilyen hálás közönségnek játszani!

Lemezbemutató koncert - Fotó: Makoldi Gizella

És ha már lemez, akkor miért ne legyenek zenés klippek is? Összesen 3 ilyen készült. Az első ahhoz a számhoz, aminek sokak szerint semmi keresnivalója ezen a lemezen, én mégis határtalanul boldog vagyok, hogy rákerült, ez pedig Beyonce "Flaws and all" című száma (ennél a videónál a hanganyag nem a lemezre vett változat, hanem egy korábbi). 2 Chopinhez vettünk fel még videót, az egyiket napokon belül meg tudom majd mutatni! Ezek kapcsán had fejezzem ki hálás köszönetemet operatőri és vágómunkájáért Kurai Lászlónak, a gyönyörű táncért (mert bizony az is lesz az egyiken) pedig Marnitz Brigittának és Gaál Annának.

Gaál Anna a lemezbemutató koncerten - Fotó: Pink Petra Photography

A tervem az volt, hogy ezek után hátradőlök, és szabadidőmben csak azt nézegetem majd, ahogy a kisfiam tologatja a kisautóit. De csak nem bírtam magammal... Januárban látott napvilágot a műanyag nádakat tesztelő kis sorozatom 2 befejező része, amihez angol szinkronos változatot is készíttettem. Márciusban volt szerencsém a zsűri tagjaként végighallgatni a középiskolás fagottos utánpótlást a veszprémi Országos Középiskolai Fagottversenyen. Köszönet a meghívásért Lakatos Györgynek.



Elismerték a munkámat több komoly zenei portálon, mint a Fidelio, a Gramofon vagy a Prae. Youtube csatornám megkapta a megtisztelő címet: beválogattak a 25 legjobb közé fagott témakörben. Megjelent az első angol nyelvű elemzés is a CD-mről. Köszönöm a Legerenek, hogy kiemelt művészük lehetek. Instagram oldalamon egyre nagyobb sikerrel fut kedves sorozatom, a "Bassoon Bokeh", amelyben hangszeremet szeretném bemutatni és népszerűsíteni. A Reddit oldalán pedig kiélvezhettem minden óráját az "egyperces hírnévnek", amikor egy napig az én Chopin felvételem volt a legnépszerűbb "komolyzene" témakörben. Az évad végén a Klasszik Rádióban élő interjút is adhattam zenéről, a fagottról és az extrém ötleteimről...

Bassoon Bokeh

Az évad során összesen 23 koncerten játszottam. Legtöbbjük a munkahelyem, a Concerto Budapest zenekar révén adódott, ahol szintén keményen helytálltam. Sosztakovics 9. szimfóniája igazi kitüntetés egy első fagottosnak, ugyanis több mint egy teljes tételen át szólózhat, átadhatja a zenemű mély mondanivalóját a közönségnek a szimfónia egy központi szereplőjeként. Több más mű mellett ebből a szimfóniából is készült lemezfelvétel júniusban 2 héten át. Az évad során üsszesen 3 teljes lemeznyi zenekari anyag felvételén is közreműködtem. Júliusban pedig 2 este is élvezhettem a rivaldafényt, amikor is a Concerto Budapest szólistája lehettem. Kiemelt szereplője voltam a Concerto saját készítésű sorozatának, a Születtett muzsikusoknak is.

Nagy megtiszteltetés a nagy szóló után a színpadon teltház előtt átvenni a karmester csokrát - Fotó: Felvégi Andrea

Igaz, ez egy szakmai értékelő, de hogy hiányozhatna az összefoglalóból például az, hogy április óta kerülgetem itthon a bedobozolt nappalit és konyhát (ez utóbbit pár napja pakoltam ki, a másik még várat magára), mert persze, hogy elhúzódott a házunk felújítása és a kert építése. Mindenesetre rendkívül hangulatos úgy próbára menni, hogy a betonkeverő vagy a markológép kicsit sem lágy búgására ébredek, jobb híján a kertben reggelizek és a fürdőszobában mosogatok - hónapokig! Aztán... Sokan furcsán néznek, amikor mesélem, hogy ha elalváskor eszembe jut egy jó ötlet, annyira fellelkesedek tőle, hogy hulla fáradtan sem vagyok képes elaludni, kalapál a szívem, és muszáj felkelnem, hogy nekilássak az éjszaka közepén (több eddig említett projekt is így kezdődött). Volt néhány álmatlan éjszakám a színtípusok és az MBTI személyiségtípusok miatt is. Kapszularuhatárat építettem (olyan átgondolt ruhatár, amiben egymással jól kombinálható darabok kímélnek meg a reggeli időrabló tanácstalanságtól, hogy aznap mit vegyek fel), és egyébként amíg a férjem dolgozott, én vigyáztam a két éves kisfiúnkra.

Fotó: www.arcordo.com
Ruha: Golden Rose Esküvői Ruhaszalon
Most intenzív angoltanfolyamra járok, és nagyon szeretnék újra elkezdeni edzeni. Hihetetlen, hogy ha az ember elkezd aktívabban élni, mennyire rá lehet kapni az ízére! Még amikor a saját lemez ötlete kipattant a fejemből, akkor készítettem egy kis elmetérképet, hogy mi minden kell majd ahhoz, hogy ez az egész megvalósulhasson, hát rengeteg dolog! Viszont engem is meglepett, hogy milyen sok ágnak volt egy személy a végén. Elképesztő, hogy mennyi ember segítsége és összjátéka kell ahhoz, hogy létrejöjjön valami! Mindegyiküknek szeretnék köszönetet mondani! A legnagyobb köszönet viszont a kisfiamat illeti, amiért ha látja, hogy elkeseredek - mert éppen nehezebben mennek a dolgaim - akkor odajön megölelni és puszit adni. Köszönöm, hogy ő is ilyen türelmes és lelkes támogatóm, nagyon szeretnék méltó példaképe lenni!

Azt hiszem - bár ezt még magamnak is nehezen vallom be - ez az évad túlságosan jól sikerült. Kicsit bele is fáradtam, de az a fránya lelkesedés... az hála Istennek kiirthatatlanul és erőteljesen munkál bennem ahhoz, hogy innen már ne akarjak megállni. Találkozunk tehát a jövő évadban is!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Interjú Hartenstein Istvánnal

Műanyag nád teszt 5. rész

Műanyag nád teszt 3. rész